Jangan Hampiri Zina!

Allah SWT berfirman: 
"Dan mereka yang memelihara kehormatannya."
(Q.S. Al-Mukminun: 5) 
Yakni dari sesuatu yang haram
"Dan janganlah kamu hampiri perbuatan keji, baik yang lahir mahupun yang batin."  
(Q.S. Al-An'am: 151) 
Allah SWT berfirman: 
"Katakanlah kepada orang-orang mukmin lelaki supaya mereka merendahkan pandangan mereka(melihat yang terlarang) dan menjaga kehormatan (jangan berzina) . Itu lebih suci bagi mereka."
(Q.S. An Nur: 30) 

Dirawikan dari seorang sahabat dia berkata, "Hindarkan akan zina. Di dalamnya ada enam hal. Tiga di dunia dan tiga di akhirat. Yang didunia ialah berkurangnya rezeki, putus ajal dan bermuka durja. Adapun yang diAkhirat, kemurkaan Allah, hisab yang berat dan masuk neraka.
Nota Tangan: hhhhaaa so how? dengan inii syaz mengingatkan agar janganlah kita semuaa melakukan zina. Nauzubillah, tak dapat nak bayangkan betapa seksanya kita kat dalam kubur+neraka tu nanti. Syaz buat ni sebagai peringatan, semoga Allah melindungi kita dan memberkati segala apa yang kita kerjakan di bumi Allah ni... Ingatt semuaa Bumi ini adalah milik Allah SWT, kita cuma meminjam sahaja. Okaylaah! Tata semua, yang baik dtg dari Allah SWT dan yang buruk dtg dri kekurangan diri syaz. Dan mintak maaf tak cerita panjang lebor, kepala fening laa dan peruts sakit laaa. haha so Assalamualaikum semuaa :D

1 comment:

mrs & mr said...

Allah dah cakap tapi manusia jea yang susah nak ikut L)